Έχω Εκτάκι και Δευτεράκι φέτος! Μου φαίνεται απίστευτο, καθόλου πρωτότυπη ατάκα γονιού, το ξέρω. Αλλά έτσι είναι αφού! 😀

Ο Στέφανος έχει μεγαλώσει τόσο, που νιώθω ότι έχω έναν έφηβο με καλά κρατημένη και την παιδικότητα. 🙂

Η Δωροθέα, δηλαδή το Δευτεράκι, παραμένει το μινιόν μου, μικροσκοπική σαν παραμυθάκι, αλλά έλα που εκείνη νιώθει μεγάλη!

Αμ, πώς! Για να με πείσει ότι μεγάλωσε, μου λέει “Μα, μαμά είμαι Δευτεράκι πια! Το καταλαβαίνεις παιδάκι μου ή να τρελαθώ;” 😀 😀

Εγώ θα τρελαθώ, Δωροθεάκι!

Ευτυχώς ακόμη είναι στη φάση που τρελαίνεται να τη γαργαλάω κι έτσι ξέρω ότι στα αλήθεια παραμένει μικρή. Για όσο ακόμη με αφήνει. 😉

Μέσα στο παιχνίδι, κάναμε τις προάλλες και τα κλασικά. Παίξαμε μπροστά στον πίνακα που έχουμε, σχολείο. Φτιάξαμε μαγαζάκι και μου πουλούσε τα γλυκά , είναι η σεφ εκείνη, εγώ τρώω και πληρώνω βασικά. Και φυσικά, κάναμε και την καθιερωμένη μας συνέντευξη! Δεν ξέρω πώς έχει προκύψει με αυτό το παιδί, αλλά από όταν άρχισε να μιλάει, όλο συνεντεύξεις κάνουμε. Αυτή τη φορά, είχε διάθεση για κουβέντα back to school- εγώ καθόλου, αν με ρωτάς. Εκείνη, δε με ρώτησε προφανώς!- και εγώ χατήρια τέτοια δε χαλάω!

Το κονσεπτάκι λοιπόν ήταν ότι η Δωροθέα ως έμπειρη πια στο Δημοτικό σχολείο, -δεν θέλω σχόλια και γελάκια- δίνει λίγο από την απεριόριστη γνώση της στα Πρωτάκια. Στα newbies ανθρωπάκια του φετινού προαυλίου.

Κι αφού μου είπε διάφορα, που θα μοιραστώ στις επόμενες γραμμές, η κουβέντα έφτασε στα μολύβια.

Μία από τις μεγαλύτερες περσινές προκλήσεις σχετικές με την πρώτη δημοτικού, ήταν η γραφή. Η Δωροθέα δεν θέλει να κάθεται με τις ώρες να γράφει και να διαβάζει. Θέλει να ξεμπερδεύει γρήγορα. Και θέλει να κάνει τα πράγματα με τον δικό της τρόπο. Ουσιαστικά, δε θέλει να αισθάνεται ότι κάποιος της υποδεικνύει ακριβώς τον τρόπο που θα κάνει τα πράγματα. Προτιμά να έχει επιλογές. Όταν μάθαινε πώς να κρατάει το μολύβι και όλα τα σχετικά “πρέπει” της πρώτης τάξης, εκείνη ένιωθε περιορισμό. Ήθελε να επιλέγει μόνη της τα πάντα. Κράτα το αυτό το στοιχείο, για λίγο αργότερα.

stabilo 1

Κυρίες και κύριοι, σας παρουσιάζω….(τυμπανοκρουσίες σε αυτό το σημείο!) το Δευτεράκι μου και τη συνέντευξή του στο blog μας 😀

Ελπίζουμε να την απολαύσετε αγκαλιά με τα πρωτάκια σας!

SYL: “Καλησπέρα! Βρισκόμαστε σε έναν υπέροχο χώρο, δλδ το κρεβάτι μου που έχει γίνει παιδότοπος.”

Δωροθέα: “Καλησπέρα” (με αμήχανο γελάκι, σπρώχνοντας κάτι τουβλάκια.)

SYL: “Πώς σε λένε;”

Δωροθέα: “Δωροθέα.”

SYL: “Τι τάξη θα πας;”

Δωροθέα: “Δευτέρα.”

SYL: “Θες να δώσεις κάποιες συμβουλές στα πρωτάκια;”

Δωροθέα:“Ναι”

SYL: “Τι θα τους έλεγες για το νέο τους σχολείο και τη νέα ζωή;”

Δωροθέα:“Διάφορα πράγματα.”

SYL: “Για πες μερικά, που θα μπορούσες να πεις σε ένα πρωτάκι.”

Δωροθέα:“Δεν ξέρω…”

Η συνεντευξιαζόμενη κοιτάει που ηχογραφώ τη συνομιλία και μαζεύεται. Έτσι ντροπαλοί ξεκίνησαν πολλοί σταρς αυτού του κόσμου! 😛

SYL: “Είσαι τώρα εσύ, μεγαλύτερη. Έρχεται ένα παιδάκι από το νηπιαγωγείο και θες να του δώσεις μερικές συμβουλές. Τι θα του έλεγες;”

Δωροθέα:“Να διαβάζει… και τέτοια πράγματα. “

#αυτόδεντοπερίμενα

SYL: “Α, ωραία! Τι καλό θα βρει στο Δημοτικό;”

Δωροθέα:“Έχει μεγάλη αυλή και είναι άδεια! Μπορούμε να τρέχουμε!”

SYL: “Εσένα πιο πολύ τι σου αρέσει στο σχολείο σου;”

#καμίαπρωτοτυπίαστιςερωτήσειςοισημερινοίδημοσιογράφοι

Δωροθέα:“Το διάλειμμα.” (γελώντας)

#καμίαπρωτοτυπίαστιςαπαντήσειςοιμαθητές

SYL: “Λιγότερο, τι σου αρέσει;”

Δωροθέα:“Το διάβασμα!”

SYL: “Γιατί έτσι;”

Δωροθέα:“Δεν ξέρω, γιατί το λέω.” Ειλικρινέστατη! (γελάει ξανά)

SYL: “Όντως, το διάβασμα δεν σου αρέσει ή το γράψιμο; Κάτι μου είχες πει.”

Δωροθέα:“Το γράψιμο. Γιατί έτσι κουράζεται και το χέρι μου.”

SYL: “Ναι, ε; Χρησιμοποιείς διάφορα μολύβια;”

Δωροθέα:“Ναι, διάφορα. Και εκείνα με τα σχεδιάκια και τα άλλα.”

SYL: “Τι μου είχες πει για τα μολυβάκια με τα αγαπημένα σου σχέδια;”

Δωροθέα:“Ότι δεν μου αρέσουν, όταν γράφω, γιατί η μύτη τους όλο σπάει και τελειώνουν γρήγορα.”

SYL: “Άλήθεια είναι αυτό. Έχεις δίκιο. Όλο ξύνεις, ξύνεις, ξύνεις…”

Δωροθέα:“Αλλά ευτυχώς, έχω μια ξύστρα που μαζεύει τα σκουπιδάκια και δεν χρειάζεται να πηγαίνω συνέχεια στο καλάθι.”

SYL: “Πάλι καλά! Τυχερή είσαι! Έχεις βρει κάποιο μολύβι που δεν σπάει συχνά η μύτη του;”

Δωροθέα:“Εεε, ένα ροζ, το θυμάσαι; Περίμενε!” (τρέχει στη μολυβοθήκη κι επιστρέφει κρατώντας το) “Αυτό!” (και μου το δείχνει)

SYL: “Αυτό είναι καλό, έχω μάθει!”

Δωροθέα:“Είναι! Εγώ το ήθελα πέρσι κάθε μέρα στην κασετίνα μου! Μου αρέσει πολύ.”

SYL: “Τι θα έλεγες δηλαδή στα πρωτάκια γι’αυτό;”

Δωροθέα:“Να το έχουν, γιατί με αυτό θα μάθει το χέρι τους να γράφει πιο καλά.”

SYL: “Γιατί; Εσύ ένιωθες στην Πρώτη, ότι γράφεις πιο καλά με αυτό;”

Δωροθέα:“Ναι.”

SYL: “Θες να μου εξηγήσεις, πώς το ένιωθες;”

Δωροθέα:“Μια χαρά το ένιωθα.”

SYL: “Γιατί, τι ξεχωριστό έχει αυτό το μολύβι;”

Δωροθέα:“Ότι βάζω το δάχτυλό μου στις τρυπούλες και έγραφα κανονικά. Δε γλίστραγε.”

SYL: “Θυμάμαι ότι πέρσι, σου έλεγε η δασκάλα σου να προσπαθήσεις να βελτιώσεις τα γραμματάκια σου. Χρησιμοποιούσες όμως διάφορα μολύβια. Ποιο μολύβι σε βοηθούσε τελικά πιο πολύ;”

Δωροθέα:“Αυτό.”

SYL: “Νιώθεις δηλαδή ότι έκανες πιο ωραία γράμματα με αυτό.”

SYL: “Έγραφες το ίδιο γρήγορα με αυτό το μολύβι ή πιο αργά;”

Δωροθέα:“Αργούσα λίγο, γιατί έγραφα πιο προσεκτικά. Αλλά ήταν πιο όμορφα τα γραμματάκια μου. Και όταν έκανα σχεδιάκια και σχήματα, ήταν πιο ωραία με αυτό το μολύβι!”

SYL: “Αυτό το μολύβι όμως, δεν έχει σχέδια με ήρωες που σου αρέσουν.”

Δωροθέα:“Δεν με πειράζει. Θα το έλεγα στα παιδάκια ότι δεν έχουν σχέδια και είναι πολύ καλά όμως.”

SYL: “Το ξέρεις ότι αυτό το μολύβι έχει τη δική του ξύστρα;”

Δωροθέα:“Ναι, το θυμάμαι!”

SYL: “Τα έχανες αυτά τα μολύβια στο σχολείο;”

Δωροθέα:“Όχι. Μόνο μία φίλη μου η Σοφία τα έπαιρνε για λίγο. Τη βόλευαν. Μου είχε πει ναι (στην πρόταση για δοκιμή εννοεί) και της άρεσαν. Δηλαδή πήγε στα μαγαζιά να βρει και τα βρήκε.”

SYL: “Α!Φανταστικά τότε.”

SYL: “Έμαθα ότι υπάρχουν και ξυλομπογιές με αυτές τις θεσούλες για το δαχτυλάκι.”

Δωροθέα:“Ιιιιιι!” Με αγριοκοιτάει!

SYL: “Εντάξει Δωροθέα, μην με κοιτάς έτσι, θα στις πάρω!”

SYL: “Δωροθέα, η καλύτερη δασκάλα ποια είναι;”

Δωροθέα:“Η κυρία μου.”

SYL: “Κι αν τη θέλουν τα πρωτάκια, τι να γίνει λες;”

Δωροθέα:“Όχιιιι, τη θέλω!”

SYL: “Πώς τη λένε, θα πεις στα παιδιά;”

Δωροθέα:“Κυριακή. Αλλά η Κυριακή για εκείνη είναι δύσκολη! Γιατί τη λένε Κυριακή και τώρα μπερδευτήκαμε!”

Γέλια, γιατί ήταν ανεκδοτάκι της από τα συχνά την προηγούμενη χρονιά. 😀

SYL: “Θες να πεις και κάτι άλλο στα παιδάκια, πριν τελειώσουμε;”

Δωροθέα:“Να μην σκίζουν τη τσάντα τους… να κλείνουν το φερμουάρ όταν φεύγουν…”

SYL: “Σε ευχαριστώ πάρα πολύ Δωροθέα για αυτή τη συνέντευξη. Για τις προτάσεις, τις συμβουλές σου, για όλα.”

Δωροθέα:“Παρακαλώωωωωωω! Γεια σαααααας!”

Θα αναρωτιέσαι για ποια μολύβια μιλούσε τόση ώρα. Πρόκειται για τα μολύβια EASYgraph της σειράς STABILO EASYstart. Μιλάμε για εργονομικά προϊόντα γραφής, τα οποία ανακάλυψα πέρσι και με ενθουσίασαν, όσο δεν με έχει ξαναενθουσιάσει μολύβι.

stabilo 3

Ο λόγος; Βασικά, δεν είναι ένας, αλλά θα σου πω, πού κατάλαβα ότι πραγματικά αυτά είναι ξεχωριστά και σωστά μολύβια. Κυκλοφορούν ξεχωριστή σειρά για αριστερόχειρες και δεξιόχειρες. Έχουν μια μικρή ένδειξη με R και L στο πάνω μέρος τους, αλλά και κόκκινη ή κίτρινη σήμανση αντίστοιχα.

Για κάποια σαν εμένα που γεννήθηκα αριστερόχειρας και με έβαλε γιατρός να μάθω να γράφω με το δεξί, όταν τελείωσα την πρώτη δημοτικού, είναι εξαιρετικά σημαντικό στοιχείο! Γενικά, ο κόσμος των αντικειμένων είναι φτιαγμένος για δεξιόχειρες και η πρόσβαση σε προϊόντα για αριστερόχειρες πολύ περιορισμένη.

Η Stabilo αντιμετωπίζοντας το ίδιο σοβαρά τη φύση του κάθε ανθρώπου, ως προς το χέρι που χρησιμοποιεί πιο εύκολα, με “κέρδισε”! Όπως, θεωρώ έχει λογική να κερδίσει κάθε γονιό, ακόμη και αν κανένα του παιδί δεν είναι αριστερόχειρας. Γιατί αποδεικνύουν έμπρακτα ότι εστιάζουν στην εργονομία και στην σωστή εκμάθηση της γραφής, καθώς και στην τελειοποίησή της. Οι καλές βάσεις συντελούν στα καλά αποτελέσματα.

Τα μολύβια αυτά έχουν μια τριγωνική μορφή, με αυλακώσεις σε όλο το μήκος τους. Οι αυλακώσεις αυτές είναι η θεσούλα για το δάχτυλο. Οι οποίες ενισχύουν, αυτό που ξέρουμε ως το σωστό κράτημα του μολυβιού. Με αυτά αποκτάται πιο εύκολα η συνήθεια. Οπότε, εδώ εξηγείται γιατί η κόρη μου λέει ότι νιώθει πως γράφει πιο καλά και πιο προσεκτικά.

Το τριγωνικό σχήμα , είναι ο λόγος που έλεγε η Δωροθέα ότι δεν της γλιστράει το δάχτυλο!

stabilo_2

Η μύτη είναι σκληρότητας HB, οπότε έτσι εξηγείται η ανθεκτικότητα την οποία έχει παρατηρήσει το παιδί!

Όλα αυτά καθιστούν το μολύβι ιδανικό τόσο για γραφή, όσο και για καλή απόδοση σε σχέδια και καλλιτεχνικές αποδόσεις. Το είπε και αυτό!

Φυσικά, με ένα τέτοιο μολύβι, καταλαβαίνεις ότι το δαχτυλάκι δεν αποκτά το κλασικό σημαδάκι, απόδειξη καταπόνησης, που ακόμη και μέχρι σήμερα δεν έχουμε ξεφορτωθεί εντελώς οι ενήλικες.

Θες να σου πω, τι της είπα πέρσι όταν έμαθα, για αυτά τα μολύβια; Ότι έμαθα πως είναι καλά γιατί ακουμπάει το δάχτυλο στις αυλακώσεις και ότι ήθελα να τα δοκιμάσει να μου πει τη γνώμη της. Όλες οι παρατηρήσεις που έκανε στη συνέντευξη, όπως και σε περσινές μας σχετικές συζητήσεις, είναι εντελώς, μα εντελώς δικές της. Εκεί σιγουρεύτηκα ότι τη βοηθά αυτή η σειρά.

Με προβλημάτισε πέρσι κάποια στιγμή, ότι το παράτησε για λίγο το μολύβι αυτό. Την είχα αφήσει να έχει όσα και όποια μολύβια ήθελε στην κασετίνα της. Και να επιλέγει, όποιο θέλει. Σου ανέφερα πιο πάνω, ότι είναι ελεύθερη η φύση της. Όταν είδα ότι σχεδόν σταμάτησε τη χρήση του στο σχολείο, αλλά το ήθελε στο σπίτι, την ρώτησα το λόγο. Μου είπε ότι μια μέρα, δεν προλάβαινε να γράφει. Αγχώθηκε με τον διαθέσιμο χρόνο. Ξέρεις τι πρόσεξα; Ότι κάνει πιο στρογγυλά γράμματα με αυτό. Ότι έχουν καλύτερη συμμετρία και φαίνεται πιο σταθερό το γράψιμο. Και ότι όντως, όταν εξασκείσαι στη γραφή ακόμα, μπορεί να σου πάρει λίγο παραπάνω χρόνο. Λίγο όμως. Σε αυτό οφείλουμε γονείς και εκπαιδευτικοί να έχουμε κατανόηση και υπομονή. Είναι σαν το όποιος βιάζεται, σκοντάφτει. Τα καλά γράμματα, θέλουν σωστή εξάσκηση. Μέρος αυτής είναι και η απουσία βιασύνης. Δεν χάνεται δα, και τόσο χρόνος! Όπως, όταν έχεις μυωπία, για να βλέπεις σωστά, χρειάζεσαι απαραιτήτως το εργαλείο σου, που είναι τα γυαλιά οράσεως, έτσι και όταν μαθαίνεις να γράφεις, χρειάζεσαι το σωστό εργαλείο, που δεν είναι άλλο από το σωστό μολύβι.

Το ξέρω, γιατί δοκίμασα κι εγώ με τη σειρά για αριστερόχειρες να γράψω ξανά με το αριστερό. Από τα 7 μου! Σαν πρωτάκι νιώθω κι εγώ σε αυτή τη διαδικασία. Κοίτα τα γράμματα με ένα οποιοδήποτε μολύβι και δες με το EASYgraph Stabilo μολύβι.

stabilo 6

stabilo 5

Έχει καμία σχέση το ένα με το άλλο; Είναι μεγάλη η διαφορά. Να σου πω τι άλλο αισθάνθηκα με τη χρήση τους; Πιο ήρεμη, πιο καθαρό το μυαλό μου, ίσως πιο συγκεντρωμένο. Ομολογώ ότι ούτε το περίμενα, ούτε μπορώ να το εξηγήσω ακριβώς. Αν λοιπόν εγώ στην ηλικία που βρίσκομαι, μια αριστερόχειρας που έμαθε να γράφει με το δεξί και να κάνει 1002 πράγματα με το δεξί, ευχαριστιέμαι ξανά την δοκιμή γραφής με το αριστερό, σκέψου πόσο όμορφα και φυσικά θα νιώθει ένα παιδί 4, 5, 6 ή 7 χρονών που ακόμη μαθαίνει να γράφει σωστά!

Τις προάλλες πήγαμε για τις σχολικές αγορές μας στα Public. Μου είπε από μόνη της ότι ήθελε να της αγοράσω αυτό το μολύβι. Στα σχολικά της έβαλε μόνο ένα άλλο μολύβι, επειδή είχε στο κεφαλάκι μια διακοσμητική γκλιτεράτη πεταλουδίτσα. Φυσικά, αν βάλεις και στο μολύβι της Stabilo ένα διακοσμητικό το έκανες πιο παιδικό. Το λέω αυτό, γιατί είμαι σίγουρη ότι κάποια παιδάκια, στην αρχή θα θέλουν τα μολυβάκια με τα σχέδια. Όπως και το δικό μου το παιδί. Δεν αποτελεί εξαίρεση! Δεν ήθελε πέρσι στην αρχή της χρονιάς κάτι άλλο. Είδες όμως, πώς μόνη της αναθεώρησε.

Τώρα που είπα για τις αγορές που κάναμε, να σου πω ότι θα βρεθούμε στα Public με τα παιδιά, καλεσμένοι της Stabilo. Όπως καλεσμένοι είστε όλοι! Με έχουν ενημερώσει- και έχω δει και από γνωστούς και φίλους γονείς με τα παιδιά τους- ότι σε χώρο που φιλοξενείται η Stabilo, τα παιδιά μπορούν να δοκιμάσουν τα προϊόντα της εταιρείας, να γράψουν , να ζωγραφίσουν και να περάσουν δημιουργικό χρόνο σε ένα ξεχωριστό και χαριτωμένο εργαστήρι! Εμείς θα επισκεφθούμε το κατάστημα του Πειραιά και θα χαρώ να σας δω εκεί, να γνωριστούμε και να δοκιμάσουμε τα μολύβια μας! 🙂

Θα πάρουν, έχω μάθει, διπλώματα τα παιδιά αλλά και ένα αναμνηστικό δωράκι.

Το πρόγραμμα είναι αυτό εδώ, κράτησέ το, ώστε να προγραμματίσεις, αν θες, επίσκεψη.

PUBLIC-GOLDEN HALL – 28/08-4/09
ΩΡΑΡΙΟ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ 17:00-21:00 & ΣΑΒΒΑΤΟ 12:00-20:00
PUBLIC-Ν.ΕΡΥΘΡΑΙΑ – 31/8, 7/9, 11-14/9
ΩΡΑΡΙΟ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ 17:00-21:00 & ΣΑΒΒΑΤΟ 12:00-20:00
PUBLIC-ΠΕΙΡΑΙΑΣ- 31/8, 7/9, 11-14/9
ΩΡΑΡΙΟ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ 17:00-21:00 & ΣΑΒΒΑΤΟ 12:00-20:00
PUBLIC-THE MALL ATHENS- 31/8, 7/9, 11-14/9
ΩΡΑΡΙΟ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ 17:00-21:00 & ΣΑΒΒΑΤΟ 12:00-20:00
PUBLIC-GOLDEN HALL- 5-14/9
ΩΡΑΡΙΟ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΕΣ 17:00-21:00 & ΣΑΒΒΑΤΟ 12:00-20:00

stabilo 4

Να σου θυμίσω, αυτό που είπα και σε εκείνη. Υπάρχει αντίστοιχα, σειρά με ξυλομπογιές ζωγραφικής, πάλι σχεδιασμένες άλλες για αριστερόχειρες και άλλες για δεξιόχειρες. Λέγεται Stabilo EASYcolors και θα τις βρεις σε πακέτα των 6 ή 12 χρωμάτων.

Η υπόλοιπη σειρά έχει επίσης ενδιαφέρον αφού, θα βρεις:

Τα προϊόντα Stabilo EASYoriginal, κατάλληλα για παιδιά άνω των 6 ετών. Πρόκειται για rollerball στυλό, αλλά όχι προφανώς ένα οποιοδήποτε. Είναι το μοναδικό, εργονομικά σχεδιασμένο στυλό με αντιολισθητική λαβή & προκαθορισμένες θέσεις για την τοποθέτηση των δαχτύλων τους. Με ανταλλακτικό.

Τα προϊόντα Stabilo EASYergo 3.15. Το μηχανικό μολύβι της σειράς, φτιαγμένο με τις ίδιες προδιαγραφές και χαρακτηριστικά.

Να θυμάσαι. Το καλύτερο μολύβι, δεν είναι αυτό που τραβάει το μάτι, αλλά αυτό που βοηθάει το χέρι! 😉

stabilo last

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείς να επισκεφθείς και το site της Stabilo.

Η Δωροθέα, ο Στέφανος, εγώ και το blogοσπιτάκι μας, σου ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά! Είτε είσαι γονιός, είτε παιδί.

Θα πεις στους φίλους σου να μπουν να διαβάσουν αυτό το άρθρο; Sharing is magic!