Από τη στιγμή που ο Στέφανος ξεκίνησε το δημοτικό, νιώθω ότι ως μαμά του πρέπει να έχω συνέχεια τα μάτια και τα αυτιά ανοιχτά σε ό,τι έχει να κάνει με την εκπαίδευση. Η δημόσια εκπαίδευση χωλαίνει και μάλιστα όλο και περισσότερο. Αυτή η συνθήκη, μας οδηγεί τους γονείς στην ανάγκη, να αναλαμβάνουμε στο σπίτι και λίγο το ρόλο του δασκάλου κι όλο αυτό, χρειάζεται να γίνεται σε μια χρυσή τομή.

Μέσα σε όλα με απασχολεί το θέμα της τεχνολογίας. Τα παιδάκια μας ζητούν , επίμονα καμιά φορά τα κινητά μας, τα tablets και τους υπολογιστές για να διασκεδάσουν. Είμαι της άποψης ότι χρειάζεται να γνωρίζουν καλά τη χρήση τους. Γιατί; Γιατί μεγαλώνουν στη γενιά, που είναι απαραίτητο αυτό να κάνουν.  Από τη δική μου οπτική γωνία, τα παιδιά χρειάζεται να μάθουν πολύ καλά αυτά τα εργαλεία, ώστε στο μέλλον να είναι έτοιμα, να τα χρησιμοποιήσουν προς όφελός τους. Η γνώση προετοιμάζει κατάλληλα.

Οπότε, δεν ανήκω σε εκείνη την κατηγορία των γονέων, που θεωρεί ότι προστατεύει καλύτερα το παιδί, κρατώντας το μακριά από το διαδίκτυο και τις συσκευές τεχνολογίας. Από την άλλη, δε θέλω τα παιδιά μου να εξαντλούν την χρήση των tablets για παράδειγμα, μόνο για να παίξουν άνευ ουσίας παιχνίδια. Να υπάρχουν κι αυτά, αλλά όχι κυρίως αυτά. Ξέρω ότι όλο το χειμώνα, θα ζητήσουν άπειρες φορές να τους δώσω μια συσκευή.

Οπότε μπήκα κι εγώ στον πάγκο μου (αυτόν του κατεργάρη, ντε! 🙂 ), λίγο νωρίτερα από τον πάγκο που θα καθόταν το παιδάκι μου και οργανώθηκα.

Σημείωσα τρόπους -άλλους δοκιμασμένους κι άλλους καινούριους για εμάς- που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε την τεχνολογία υπέρ της μάθησης σε συνδυασμό πολλές φορές με τη διασκέδαση του Στέφανου. Φυσικά, είχα και πολύτιμη έμπνευση! Μιλάω για τα Εκπαιδευτήρια «Ο ΠΛΑΤΩΝ», που ως γνωστόν (δες εδώ και εδώοι άνθρωποί του ξανά και ξανά, μου έχουν δώσει τα φώτα τους και με τη σειρά μου τα έχω μοιραστεί μαζί σου. Ανέτρεξα και αυτή τη φορά λοιπόν στις δικές τους σχολικές «συνήθειες».  Στο site τους στο κάτω μέρος της σελίδας (footer) υπάρχει ένα εικονίδιο που λέει iPad 1:1.  😉

platon-school-philosophy

Ήξερα ότι στο σχολείο τους σε κάθε μαθητή Γυμνασίου αντιστοιχεί ένα tablet για χρήση εντός και εκτός της τάξης! Έκαναν λοιπόν πιο διαδραστικό το μάθημα στην τάξη κι αυτό στη γλώσσα των μαθητών σημαίνει ενδιαφέρον. Τα βιβλία τους είναι πλέον iBooks! Βρες μου ένα παιδί μικρό ή μεγαλύτερο που δε θα χαρεί να έχει πανάλαφρη τσάντα, να κρατάει tablet στην τάξη, να σημειώνει εκεί, να διαβάζει από εκεί, να έχει στη διάθεσή του πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό, να αλληλεπιδρά με συμμαθητές και εκπαιδευτικούς. Το μάθημα δεν μοιάζει με μάθημα κι αυτό το κάνει πιο αποτελεσματικό!

Οι μαθητές στα Εκπαιδευτήρια «Ο ΠΛΑΤΩΝ» ενθουσιάστηκαν από την πρώτη στιγμή και με το δίκιο τους! Είναι όντως άλλη εμπειρία αυτή η εκπαιδευτική προσέγγιση. Δε μου κάνει εντύπωση, που έχουν αντιληφθεί τη σπουδαιότητα του tablet, ως εργαλείο που βοηθάει τόσο στην οργάνωση του μαθήματος όσο και στην καλύτερη κατανόησή του. Οι εκπαιδευτικοί στα Εκπαιδευτήρια «Ο ΠΛΑΤΩΝ» έχουν διαμορφώσει ο καθένας ανάλογο iBook για το γνωστικό αντικείμενο που διδάσκει, κατάλληλο προσαρμοσμένο στις ανάγκες στου μαθήματος. Ενθουσιασμένοι και οι γονείς. Φυσικά!

Μπορούμε κι εγώ κι εσύ να βοηθήσουμε σε αυτή την κατεύθυνση τα παιδιά μας. Οκ, δεν είναι το ίδιο με το να βρίσκονταν σε ένα σχολείο αυτών των προδιαγραφών, όμως οι γονείς έχουμε δύναμη στα χέρια μας. Έχουμε μεράκι και διάθεση να προσφέρουμε το καλύτερο δυνατό στα παιδάκια μας; Οπωσδήποτε!

Όπως διάβασα μάλιστα, σε έρευνα που έγινε από το Πανεπιστήμιο Πειραιά με υπεύθυνο καθηγητή τον κ. Συμεών Ρετάλη για λογαριασμό της iSquare Hellas (με σκοπό την ανάλυση του τρόπου αξιοποίησης της προσέγγισης «1-1 iPad» σε 11 σχολεία στην Ελλάδα), προέκυψαν συμπεράσματα, που θεωρώ αξιοσημείωτα:

83% των μαθητών Δημοτικού, που χρησιμοποιούσαν πρώτη φορά το iPad στη μαθησιακή διαδικασία, πιστεύουν ότι ο εκπαιδευτικός με τη χρήση του iPad κάνει πάρα πολύ-πολύ ελκυστικό το μάθημα. Ενώ οι γονείς, σε ποσοστό 88% δήλωσαν ότι, τα παιδιά τους είναι πάρα πολύ-πολύ ευχαριστημένα, όταν χρησιμοποιούν το iPad στη μαθησιακή διαδικασία.

Οπότε, τι κάνουμε στο σπίτι εμείς, τα μαθητάκια μας και οι συσκευές τεχνολογίας; 🙂 Έξυπνη παρέα!

Aφού η τεχνολογία αρέσει στα παιδιά και τα πείθει να ασχοληθούν μαζί της, ας την κάνουμε όχημα οι γονείς για επαναλήψεις και εξάσκηση, χωρίς πολλές φορές καν να το καταλάβουν.

  • Αναζητάμε σε tablets ενδιαφέροντα iBooks/ Play Books(για iOs & Android αντίστοιχα) και eBooks.

Υπάρχουν βιβλία είτε καθαρά εκπαιδευτικά (π.χ. Μαθηματικά Δ’ δημοτικού), είτε απλά βιβλία παιδικά (εικονογραφημένα, παραμύθια, λογοτεχνικά).

Την επόμενη φορά λοιπόν, που θα θελήσεις, να κάνετε ασκησούλες στα μαθήματα, αντί να αγοράσεις ενδεχομένως ένα σχετικό φυσικό βιβλίο, αγόρασέ το ψηφιακά. Θα το δει με άλλο μάτι το παιδί. 😉

  • Βιβλία βεβαίως βρίσκουμε όχι μόνο στις  παραπάνω πηγές, αλλά και στο διαδίκτυο γενικότερα. Είτε δωρεάν, είτε επί πληρωμή, οι επιλογές είναι πολλές.

Πολύ ενδιαφέρον και με πλούσιο υλικό, μου φαίνεται το Ψηφιακό Σχολείο, στη διεύθυνση http://dschool.edu.gr/ . Εκεί μέσα υπάρχουν τα βιβλία του σχολείου, όλων των βαθμίδων σε ψηφιακή μορφή. Δωρεάν φυσικά και με εμπλουτισμένο υλικό. Ουσιαστικά, είναι εργαλείο των δασκάλων και καθηγητών, αλλά επειδή είναι ελεύθερη η πρόσβαση στην πληροφορία, έχω την εντύπωση ότι θα βρεις τρόπους και ιδέες για χρήση τους από το σπίτι.

Από εκεί βρήκα και το Φωτόδεντρο- Μαθησιακά Αντικείμενα στη διεύθυνση http://photodentro.edu.gr/lor/. Εκεί, υπάρχουν έτοιμα πειράματα, προσομοιώσεις, εκπαιδευτικά παιχνίδια και ένα σωρό άλλες δυνατότητες και εφαρμογές, όλα σε ψηφιακή μορφή!

Δηλαδή μπορεί το παιδί να κάθεται στον υπολογιστή ή την ταμπλέτα και να παίζει, βρίσκοντας σε εικόνες που χρωματίζονται τον Δαβίδ και τον Γολιάθ ή μπορεί να φτιάξει ένα πράσινο σπίτι, βασισμένο σε όσα έχει μάθει στη Μελέτη Περιβάλλοντος ή να δει βίντεο πώς σχηματίζεται η βροχή! Εντυπωσιακό δεν είναι;

tablets-kai-paidia_platon

    • Δεν ξέρω για τα δικά σου παιδιά, αλλά τα δικά μου ζητούν να κατεβάσουμε διάφορες εφαρμογές(apps). Με μεγάλη χαρά, πες τους όταν στο ξαναζητήσουν και εσένα!

    Γιατί μέσω παιχνιδιού στις περισσότερες περιπτώσεις, μπορούν να εξασκηθούν σε διάφορα ωραία πραγματάκια, χρήσιμα για το σχολείο, όπως:

    1. στην προπαίδεια! Βρήκα για παράδειγμα τους «Πίνακες προπαίδειας για παιδιά». Μάλιστα, υπάρχει και πειρατική έκδοση, αλλά και χριστουγεννιάτικη με τον Άγιο Βασίλη!
    2. στην ιστορία! Πάρε παράδειγμα την εφαρμογή «Ο Ξεφτέρης ταξιδεύει στην Αρχαία Αθήνα»
    3. στη γλώσσα! Σημείωσα γιατί με ενδιαφέρει, τη «Γλώσσα Γ’-Δ’ Δημοτικού Η Σπίθα, ο Κεραυνός και ο ύποπτος της οδού Ανέμων».
    4. στις αριθμητικές πράξεις με το «MathMen- Μάθετε Ατελείωτες Προσθέσεις, Αφαιρέσεις, Πολλαπλασιασμού και Διαιρέσεις»
    5. «Από το Άλφα ως το Ωμέγα, μαθαίνω και διασκεδάζω με τα γράμματα» (Harry Patsis). Το βρήκα αρκετά διασκεδαστικό για τα μικρά παιδιά που μαθαίνουν τα γράμματα, ανάγνωση και γραφή. 

    Εννοείται, ότι υπάρχουν και παιχνίδια που όλοι τα ξέρουμε και είναι όντως χρήσιμα για τα παιδιά, όπως η Κρεμάλα ή το παλιό αγαπημένο μας παιχνίδι Όνομα Ζώο Φυτό!

    Στο γιο μου αρέσει πολύ να μαντεύει τις σημαίες των χωρών. Βρήκα σχετική εφαρμογή στα ελληνικά.

    Επίσης, ξετρελάθηκα με το Run Marco! Αυτό το παιχνίδι δημιουργήθηκε από Έλληνες  και έχει γίνει παγκοσμίως γνωστό. Απευθύνεται σε παιδιά από 6 ετών και πάνω και ουσιαστικά όσο εκείνα παίζοντας,  βοηθούν τον μικρό εξερευνητή, μαθαίνουν βασικές αρχές προγραμματισμού!

    Ο Ορθογραφούλης είναι άλλο ένα παιχνίδι που το όνομά του μαρτυράει τον σκοπό του.

    Πολύ αγαπητό στα παιδιά, βάζω στοίχημα ότι είναι το «Σούπερ Μάρκετ Παίζω και Μαθαίνω». Είναι πολύ διασκεδαστικός τρόπος να κάνουν μαθηματικά, έτσι; 🙂

    Εκπαίδευση και μάθηση είναι κι άλλα πράγματα, όπως για παράδειγμα η μουσική. Δες την παιδική εφαρμογή Easy Music, αν και σίγουρα υπάρχουν κι άλλες εκεί έξω.

    Οι εφαρμογές που αναφέρω είναι ενδεικτικές. Αλλά, μια καλή αρχή για να βρούμε χρήσιμα και διασκεδαστικά εργαλεία μάθησης για τα παιδιά μας, την κάναμε νομίζω! 🙂

    Στο http://platon.gr/ipad/ υπάρχει βίντεο για τη χρήση των ipads στο σχολείο τους, αλλά και άλλες χρήσιμες σχετικές πληροφορίες.

Αυτό που πετυχαίνουν οι εκπαιδευτικοί του σχολείου «Ο ΠΛΑΤΩΝ» -μεταξύ άλλων- είναι να καθοδηγούν τα παιδιά να βρουν μόνα τους τις απαντήσεις και τις λύσεις σε εργασίες και μαθήματα. Είναι άλλο πράγμα, απλά να παραδίδει την ύλη στον πίνακα ο εκπαιδευτικός κι άλλο να συμμετέχουν όλοι μαζί μέσα από τις οθόνες τους. Μου κάνει στο μυαλό μου σαν επιστημονικές ομάδες εργασίας, που δουλεύουν παράλληλα, για να βρουν την αποτελεσματικότερη εφαρμογή. 🙂

platonnormallogo

Fingers crossed που λέμε, γλυκές μου μαμάδες και υπέροχοι μπαμπάδες! Η νέα σχολική χρονιά μόλις ξεκίνησε και ναι, μπορεί να είναι καλύτερη από την προηγούμενη, απλά γιατί εμείς είμαστε όλο και πιο ενημερωμένοι. 😉

Θα πεις στους φίλους σου να μπουν να διαβάσουν αυτό το άρθρο; Sharing is magic! ♥

 

Share Your Likes OnEmail to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterGoogle+