Φαίνεται ότι είμαι επηρεασμένη από το καθημερινό διάβασμα με τον Στέφανο, έτσι; 🙂

Promise. Θα μαζευτώ και δε θα σου βάλω κριτήριο αξιολόγησης στη γλώσσα. 😀

Θα κρατήσω όμως από τον ενθουσιασμό και το θαυμασμό μου αυτό… Ω, Πλάτωνα!

Θυμάσαι που στις χριστουγεννιάτικες διακοπές των μαθητών, είχα ετοιμάσει μια ανάρτηση με συμβουλές για το πώς, πόσο, πότε να διαβάσουν τα παιδιά, όσο τα σχολεία είναι κλειστά; Αυτές οι συμβουλές και τα tips ήταν -εκ του αποτελέσματος- άκρως χρήσιμες. Αποτελεσματικές, παραγωγικές, πετυχημένες… πες το όπως θες! Εμείς σπίτι μας, αυτά κάναμε, έτσι πετύχαμε. Τόσο να ξεκουραστεί ο Στέφανος και να διαβάσει με όρεξη, όσο και μια χαρά έτοιμος να επιστρέψει στο σχολείο. Επειδή by the way, τώρα κλείνουν πάλι τα σχολεία για το Πάσχα, ο π ω σ δ ή π ο τ ε να ανατρέξεις εκεί ξανά.(Αφού διαβάσεις, τι έχω να σου πω τώρα. Χι χι)

Platon school_xwroi

Αυτή η εμπειρία μου λοιπόν από την πρώτη μου επαφή με τα Εκπαιδευτήρια «Ο Πλάτων» και ουσιαστικά με τους ανθρώπους του, με έκανε να τους εμπιστευτώ λίγο παραπάνω με χειροπιαστό τρόπο. Ξέρεις, καλό το γονεϊκό ένστικτο, αλλά οι βιωματικές εμπειρίες και τα αποτελέσματά τους, μετράνε στις «νίκες» ή στις «ήττες» μας στο τέλος. Πολύ ωραίο δηλαδή μου φαινόταν να πηγαίνει ένα παιδί εκεί σχολείο. Είναι εντυπωσιακό το «βιογραφικό» του Πλάτων, δεν είναι τυχαίο που εξ αρχής το θεωρούσα στο top 5 των ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων, αλλά δεν είναι ότι φοιτά εκεί το παιδί μου και ξέρω από πρώτο χέρι.

Έρχεται λοιπόν τις προάλλες μια πρόσκληση/πρόταση των ανθρώπων, να παρευρεθώ στο Open Day του σχολείου τους. Θέμα τους; Παιδιά Της Γης!

open day_Platon_entry

Μια μεγάλη γιορτή, μια ανοιχτή πρόσκληση σε κάθε ενδιαφερόμενο, να γνωρίσει από κοντά το σχολείο, τις εγκαταστάσεις, τους ανθρώπους του. Εργασίες των παιδιών, δρώμενα, παρουσιάσεις, παιχνίδια… Βασικά, όλο τον κόσμο τους. Την κοινότητά τους. Όλο αυτό πλαισιωμένο από μια θεματολογία άκρως ενδιαφέρουσα, χρηστική και… ανοιξιάτικη! 🙂

Platonas_paidia tis gis 2016

 

Πραγματικά, δεν ξέρω τι να πρωτοπώ για όλα όσα είδα! Σα μαμά σου γράφω κάθε λέξη. Συγκινήθηκα. Ακόμη και όταν κοιτούσα μετά σπίτι τις φωτογραφίες που είχα τραβήξει, με «έπιασα» να είμαι βουρκωμένη.

Δε λένε ότι η πρώτη εντύπωση είναι η πιο σωστή; Ε, θα καταγράψω αυτές τις 2 πρώτες  σκέψεις που έκανα, φτάνοντας στην εκδήλωση.

OPEN DAY PLATON 2016_ENTRY

Το καλωσόρισμα. Βλέπω στην είσοδο χαμόγελα τεράστια και μου φαίνονται αληθινά. Σκέφτομαι, για λίγο καχύποπτα. Ξέρεις, ότι εντάξει, πρέπει να είναι χαμογελαστοί όλοι…γνωστά αυτά. Κι όμως. Επιβεβαιώνω, ότι όλη μέρα, όλο τον κόσμο, αυτούς που ήξεραν κι αυτούς που έβλεπαν πρώτη φορά, όλοι τους αντιμετώπιζαν πολύ ζεστά. Αλλά, το σημαντικότερο, έβλεπα τα παιδιά, τους μαθητές του σχολείου -και εστιάζω σε αυτά του Δημοτικού που δεν κάνουν γλύκες, όταν δεν θέλουν-… πώς ανταποκρινόντουσαν, πώς έδιναν αγκαλιές στο προσωπικό του σχολείου! Χαρούμενα παιδιά!

Platon school_collage 1

Οι γονείς των μαθητών. Έμπαινα στις τάξεις και οι γονείς ήταν όπως εγώ κι εσύ. Απλοί, καθημερινοί άνθρωποι. Της διπλανής πόρτας. Δεν μπήκα σε ένα σχολείο… επίδειξης. Σκέφτηκα ότι για να το έχουν επιλέξει, αν όχι όλοι, πολλοί από αυτούς αντικατοπτρίζουν σε μικρότερο ή μεγαλύτερο βαθμό τη φιλοσοφία του σχολείου. Μου άρεσε η αύρα τους, οφείλω να πω.Όταν έψαχνα πριν λίγα χρόνια παιδικό σταθμό για τον Στέφανο, είχα βρεθεί και σε εκπαιδευτήρια που είχαν αντίστοιχα και τάξεις Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου. Καμία σχέση με αυτό που είδα στον Πλάτωνα. Συνάντησα γήινες καταστάσεις. Τώρα που το γράφω αυθόρμητα, κοίτα πώς ταίριαξε η αίσθηση που αποκόμισα με το περιβαλλοντικό mood της ημέρας. 🙂 Χιχι… αυτό θα πει ταύτιση!

takseis ekpaideytiriwn platwna

Τι να πρωτοσχολιάσω… καταρχάς είπα να περάσω για μια δυο ωρίτσες κι έμεινα παραπάνω από τρεις! Περνούσα καλά, χαιρόμουν με τα παιδιά και ναι, ναι… η κλασική Ελληνίδα μάνα, έκλαψα με τις παρουσιάσεις μαθητών που δεν έχω ξαναδεί στη ζωή μου. Η μάνα μου παίρνει, σου λέω, την εκδίκησή της, για το δούλεμα που της έριχνα τόσα χρόνια! 😀

Για να είμαι ειλικρινής, αν και περιηγήθηκα παντού, έμεινα πάρα πολύ στις τάξεις του Δημοτικού. Νομίζω ότι ακριβώς επειδή είμαι μαμά, που το μεγαλύτερο παιδί μου βρίσκεται σε αυτή τη βαθμίδα, είχα μεγάλο ενδιαφέρον να δω τη ζωή και τις δράσεις των μαθητών σε ίδια ή κοντινή ηλικία.

Σε όλο το σχολείο, όλοι οι διαδρόμοι έχουν τεράστιες επιγραφές με επίθετα γεμάτα αξίες ζωής.

PLATON_SXOLEIO

Μια καθημερινή υπενθύμιση, που λέει «Εδώ, εμείς είμαστε…»

Επικοινωνιακοί

Με αρχές

Στοχαστικοί

Ισορροπημένοι

Με ενσυναίσθηση

Σκεπτόμενοι

Ανοιχτόμυαλοι

Τολμηροί

και και και…

Οι τάξεις ένα πλούσιο θέαμα. Πλούσιο από δραστηριότητες, εργασίες, ίχνη της καθημερινότητάς τους. Πόσα πράγματα! Πόση δημιουργία! Α, ναι! Αυτό με ξετρέλανε! Η δημιουργικότητα σε κάθε, μα κάθε σημείο του σχολείου. Ας βρεθείς μια φορά εκεί, θα δεις πόσο δίκαιη και ακριβής είμαι στην περιγραφή μου. 

Gymnasio platon school

sxoleio o platon

Εγώ «κόλλησα» για παράδειγμα κάποια στιγμή, με μια καλλιτεχνική δημιουργία μαθητών που είχε συνδυαστεί με μαθηματικά και συγκεκριμένα με τον πολλαπλασιασμό. Δηλαδή, αρκεί να γυρίσει το κεφάλι του ο μαθητής σε εκείνο το ταμπλό και να θυμηθεί τα βασικά του πολλαπλασιασμού. Γιατί ξέρουμε πολύ καλά, ότι χρειάζεται καιρός μέχρι να εμπεδώσει τη γνώση το κάθε παιδάκι. Ήταν τόσο δημιουργικά και έξυπνα παρουσιασμένη μια… αριθμητική πράξη!

Παρατήρησε όσα μπορούν να φανούν από τις φωτογραφίες. Είναι γεμάτες ενέργεια οι αίθουσες.

ai8ouses didaskalias_platwnas_glyka nera

Οι εκπαιδευτικοί. Ο καθένας βέβαια με την προσωπικότητά του, όλοι με ένα κοινό χαρακτηριστικό. Είχαν δουλέψει για αυτή τη μέρα με τους μαθητές και τους γονείς. Είχαν εργαστεί δημιουργικά. Δεν εννοώ καλλιτεχνικά. Εννοώ δημιουργικά σε όλα τα επίπεδα. Υπήρχε μαμά, που την άκουσα να μιλά με τον δάσκαλο για την παρουσίασή της στην τάξη και του έλεγε «…γι’αυτό σου την έστειλα δώδεκα παρά να τη δεις κι εσύ, έτσι, ήθελα να μου πεις τη γνώμη σου» και μιλούσαν με μια άνεση…φίλων. Δώδεκα παρά τη νύχτα! Σάββατο…νοιάζονται ρε παιδί μου. Αυτό αποκόμισα. Δουλεύουν γονείς και εκπαιδευτικοί μαζί για τον ίδιο σκοπό. Δεν είναι τα αυτονόητα, αυτονόητα γύρω μας και το ξέρουμε καλά.

Μπήκα σε τάξη που δυο μαμάδες έκαναν παντομίμα, όσο ουσιαστικά εκπαίδευαν τα παιδιά πάνω στο θέμα «νερό και σοφή διαχείρισή του». Έπλενε για παράδειγμα η μία το αυτοκίνητο με λάστιχο-με παντομίμα πάντα- και η άλλη με κουβά και σφουγγάρι και τα παιδιά από κάτω, όλα σε ένα κύκλο σχολίαζαν. Ποια έκανε περισσότερη οικονομία. Απαντούσε ένας μαθητής, πρόσθετε ή διόρθωνε άλλος. Όλα με το γνωστό ακαταμάχητο αυθορμητισμό των παιδικών ψυχών. Γι’αυτό, παντού άκουγες γέλια κι έβλεπες χαρούμενα βλέμματα. Σε όλες τις αίθουσες. Γιατί υπήρχε συνεργασία, παιχνίδι, ομαδικότητα, ανάδειξη.

pantomima_open day platon

taksi dimotikou platon school

Αξέχαστη θα μου μείνει η τάξη, όπου η δασκάλα με τα παιδιά είχαν -και πάλι με θέμα το νερό- ετοιμάσει, μια αφήγηση του ίδιου υποτίθεται του νερού στους ανθρώπους. Κάθε παιδί λοιπόν, μιλούσε σαν να ήταν το νερό κι έλεγε διάφορα ενδιαφέροντα πράγματα. Αφού τέλειωσε όλο αυτό, μας λένε ότι έχουν ετοιμάσει κι ένα παιχνίδι. Μοίρασαν ταμπελάκια στους ενήλικες της αίθουσας που από τη μια ήταν το «ναι» και από την άλλη το «όχι». Ξεκίνησαν ερωτήσεις, σχετικές με όσα είχαν πει πριν και έγινε ένας όμορφος χαμός! Απαντούσε σωστά κάποιος μπαμπάς, φώναζε εκστασιασμένο το παιδί του. Αν απαντούσαν λάθος…δεν το’χεις! Πολύ γέλιο! Ο λόγος όμως που θα μου μείνει αξέχαστη αυτή η τάξη ήταν, ότι όχι μόνο το διασκέδασαν, αλλά το κυριότερο, είχε καταφέρει η δασκάλα τους, να αναδείξουν τα παιδιά την προσωπικότητά τους. Δεν έλεγαν ποίημα. Δεν ήταν σαν να βλέπεις καλουπωμένα λόγια, κίνηση, τόνο φωνής. Όσα τα παιδάκια μπροστά μου, τόσες οι προσωπικότητες που ξεχώριζα! Καταλάβαινα πράγματα για το χαρακτήρα τους, χωρίς να τα έχω ξαναδεί. Παιδιά με αυτοπεποίθηση, αλλά όχι έπαρση.

paidia tis gis

 

fun moments @ platon school

Επίσης, δεν έχω λόγια για το TEDx που οργάνωσαν. Μίλησαν μαθητές, γονείς και εκπρόσωποι περιβαλλοντικών οργανώσεων. Άκρως επαγγελματικό όλο το εγχείρημα. Μπράβο, μπράβο, μπράβο!

TEDx Platon School

TEDx platon school_omilies

Μπορώ να γράψω πάρα, μα πάρα πολλά για άπειρα ερεθίσματα που μου έδωσε η επίσκεψή μου στον Πλάτωνα. Δε θα το κάνω, για να μην κουράσω. Αλλά θέλω να παρατηρήσεις τις φωτογραφίες. Εστίασα λεκτικά, σε λίγα αλλά σπουδαία για μένα, ως μητέρα, σημεία. Νομίζω, μετέφερα λίγο από την ενέργειά τους. Πάρε λίγη ακόμη θετική αύρα από το οπτικό υλικό.

paidikos sta8mos platon glyka nera

 

paidikos sta8mos platwna_glyka nera

platon school_open day 2016

peiramata_platon school

DIY @ Platon School

Platon school_glastrakia

platon_toxovolia

toxovolia_sxoleio_platwnas

platon school_paixnidi

2016-04-19 18.06.04

Κι αν θες να μάθεις περισσότερα για εκείνους, σε παραπέμπω στη σελίδα τους στο facebook, αλλά φυσικά και στο site τους.

Platon School collage 2

Ευχαριστώ Πλάτωνα για την όμορφη Κυριακή. Ήταν σπουδαία εμπειρία για μια μαμά. 😉

Υ.Γ. Ο Στέφανος δεν ήταν εκεί μαζί μου, αλλά είδε όοοολες τις φωτογραφίες, που είχα τραβήξει. Ξετρελάθηκε με πάρα πολλά πράγματα, γήπεδα, παιχνίδια στην αυλή και πόσα άλλα. Όμως δεν άφησε ούτε… καρφίτσα ασχολίαστη από τις τάξεις! Εντυπωσιάστηκε και συνέχεια μου έλεγε «Θέλω κι εγώ να φτιάξω αυτό!», «Θέλω κι εγώ στην τάξη μας να βάλω εκείνο!», «Μαμά, μου ήρθε μια ιδέα τι να κάνουμε στο δωμάτιό μου»… νο κόμεντς.-

 

Share Your Likes OnEmail to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterGoogle+