Τα σχολεία έκλεισαν. Και τώρα τι κάνουμε;

Αυτή η σκέψη βασάνιζε το μυαλό μου, πέρσι τέτοια εποχή, ως μαμά πρωτάκι. Πρωτάκι ήμουν βέβαια, αφού πρωτάκι στο σχολείο είχα. 🙂 Θυμάμαι, που ρωτούσα κάθε μαμά με την οποία μιλούσα κι είχε τουλάχιστον ένα παιδί σε τάξη δημοτικού, πώς χειρίζεται αυτές τις μέρες.

Γιατί τα παιδιά θέλουν την απόλυτη ξεκούραση, έτσι όπως την εννοούν αυτά. Εμείς, ως γονείς όμως, έχουμε να σκεφτούμε πολλά.

Πώς θα ξεκουραστούν, αλλά χωρίς να τη βγάλουν μπροστά στην τηλεόραση, τα video games και τα tablets;

Πώς θα το διασκεδάσουν, ενώ ταυτόχρονα θα θυμηθούν να κάνουν και καμιά επανάληψη και άσκηση για το σχολείο;

Πώς θα προσφέρουμε στα παιδιά, ό,τι καλύτερο μπορούμε, για να γεμίσουν εμπειρίες και αναμνήσεις και μετά θα επιστρέψουν ορεξάτα στη σχολική καθημερινότητα;

Οι απαντήσεις που έπαιρνα λοιπόν από τους γονείς, περισσότερο μαμάδες βέβαια, ήταν μπορώ να πω της… απορίας και της απόγνωσης. «Έλα ντε!», «Άστα να πάνε», «Αχ, μη μου το θυμίζεις», «Καλώς ήρθες στο club»… 🙂 Έτσι ξεκινούσαν. Η συνέχεια, δεν με βοήθησε ιδιαίτερα. Sorry κορίτσια. 😀

Μα, δε φταίω. 🙂 Τρεις «σχολές», πίστευαν κι οι τρεις ότι ακολουθούν την καλύτερη τακτική. Όλες με επιχειρήματα.

oxi diavasma stis giortes

Σχολή Α. Τετάρτη κλείνουν τα σχολεία; Την ίδια ή την επόμενη μέρα, πρέπει να έχει τελειώσει το παιδί όλα τα μαθήματα. Όλα όμως. Πριν ανοίξουν τα σχολεία, ξανά επαναλήψεις. Κάποιοι πρόσθεταν στο ενδιάμεσο extra δουλειά από τους ίδιους, για να μην ξεχνιόμαστε ή για επιπλέον ενίσχυση γνώσεων.

Σχολή Β. Κάθε μέρα θα υπάρχει ρουτίνα και πρόγραμμα. Αν το αλλάξεις αυτό, δεν πρόκειται να ξαναμπεί σε ρυθμό το παιδί. Κάθε μέρα από λίγο. «Αποδίδει;» ρωτούσα. «Αυτό είναι σχετικό» μου απαντούσαν.

Σχολή Γ. Λίγες μέρες πριν από το άνοιγμα των σχολείων. Τότε τα διαβάζουμε όλα. «Νωρίτερα ξέχνα το!». Είχα κι εγώ τις απορίες μου και στο γιατί, η απάντηση ήταν «Γιατί απλά, θα δεις ότι δε στρώνονται τα παιδιά τις υπόλοιπες μέρες.».

Προσπάθησα για το Β, αγρίεψα λίγο και πήγα μια ιδέα από το Α και κάπως σχεδόν καταλήξαμε στη Γ σχολή. Η Β σχολή, μου φάνηκε η απόφαση της ισορροπίας και της τάξης, του προγραμματισμού και της οργάνωσης. Καλό είπα θα’ναι. Αλλά δεν έβγαινε, έτσι όπως πίστευα. Το αποτέλεσμα; Μάλλον μπέρδεψα τον Στέφανο, του έκανα και κήρυγμα και όταν επέστρεψε στο σχολείο, είδα ότι δεν είχε την ίδια διάθεση με το α’ τρίμηνο. Όχι τραγικά, αλλά χρειαζόταν πια μεγαλύτερη προσπάθεια εκ μέρους μου για να συγκεντρωθεί στο καθημερινό του διάβασμα. Πήρε καιρό. Έτσι γίνεται πάντα;

Φέτος, είμαι οργανωμένη και υποψιασμένη. Εμείς οι μαμάδες, είμαστε λίγο σαν τη Lara Kroft, τη θυμάσαι; Ελπίζω, γιατί δεν τα πάω καλά με τα βιντεοπαιχνίδια, μόνο αυτή ξέρω. 😛 Γυναίκες που λες με υπερδυνάμεις, στρατηγική, μαχητικές. Πρέπει να περνάμε πίστες και ως γνωστόν μαζεύεις και όπλα για να πας στην επόμενηΤο δικό μου «όπλο», τώρα που γράφω, λέγεται Πλάτων. Όχι, ο φιλόσοφος. 🙂 Αλλά κοντά είμαστε. Αναφέρομαι στα Εκπαιδευτήρια “Ο Πλάτων”

Είναι δυνατό «όπλο». Ένα σχολείο για τον 21ο αιώνα. Ένα σχολείο με διεθνή εκπαίδευση, που οραματίζεται, εμπνέει και προωθεί νέους τρόπους σκέψης. Αυτό το τελευταίο ειδικά, είναι που με έκανε να μάθω περισσότερα για εκείνους. 

Είναι το 1 από τα 4 σχολεία στην Ελλάδα που έχει την πιστοποίηση του διεθνούς μη κερδοσκοπικού εκπαιδευτικού οργανισμού International Baccalaureate® (IB). Μπορείς να μάθεις περισσότερα για την απίστευτα σύγχρονη και ολοκληρωμένη φιλοσοφία και μεθοδολογία τους εδώ. Ακόμη καλύτερα, μπορείς να παρακολουθήσεις στα ελληνικά ένα κατατοπιστικό βίντεο, εδώ.

Είχα την τύχη να μάθω για τον οργανισμό αυτό το καλοκαίρι που μας πέρασε από φίλη μαμά. Αλλά και την ατυχία να μην μπορώ να το προσφέρω στα παιδιά μου. Γιατί, αν μας πάνε λίγο καλύτερα τα πράγματα, σε ένα τέτοιο εκπαιδευτικό περιβάλλον θέλω να καλλιεργηθούν οι γνώσεις του Στέφανου και της Δωροθέας. Ας είμαστε ειλικρινείς. Υπάρχουν άριστοι εκπαιδευτικοί στα δημόσια σχολεία. Όπως υπάρχουν και καλά δημόσια σχολεία. Καλά επειδή οι άνθρωποι του προσπαθούν πολύ. Όμως, το κράτος δε βοηθά για μια ολοκληρωμένη, υψηλού επιπέδου παιδεία. Ας μην το αναλύσω. Το μεγαλύτερο αγκάθι της χώρας για μένα, είναι αυτό. Έρχεται όμως, στη συγκεκριμένη περίπτωση, το IB και συμπληρώνει το διδακτικό πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας μέσα από τη βιωματική εκπαίδευση.

Quote for learning_IB

Μια παρένθεση για ελάχιστες συστάσεις, ήταν απαραίτητη για να πάω παρακάτω. Σε αυτό που μας καίει  γονείς, αυτές τις μέρες! 🙂

Το «όπλο» μου λοιπόν, οι άνθρωποι των Εκπαιδευτηρίων «Ο Πλάτων», μου έλυσαν απορίες, μου έδωσαν κατευθύνσεις και με έκαναν να νιώσω πιο ήσυχη.

Ρώτησα, απάντησαν και μοιράζομαι μαζί σου παρεάκι, τη δική τους άποψη που προκύπτει μέσα από την 42ετή εκπαιδευτική εμπειρία τους και το συμπέρασμα στο οποίο έχουν καταλήξει ως ομάδα.

Αν τη δώσω την απάντησή τους με μια… σχολή από τις παραπάνω, είναι περίπου η Γ! Ναι, ναι αυτή. Αυτή που όλα τα παιδιά θέλουν κι εμείς γκρινιάζουμε ότι είναι της τελευταίας στιγμής. Κάτι ξέρουν τα σοφά πλασματάκια μας, ε; 😉

Χαρακτηριστικά , είπαν:

«H αντίληψη στον Πλάτωνα είναι ότι τα παιδιά στις γιορτές δεν πρέπει να απασχολούνται καθόλου με πράγματα του σχολείου. Χρειάζεται να κάνουν ένα μεγάλο διάλειμμα από την καθημερινότητά τους. Άλλωστε, ακόμα και στις κοινωνίες που οι άνθρωποι ακολουθούσαν τους ρυθμούς τις φύσης και η καθημερινές δουλειές στα χωράφια και στα ζώα ήταν θέμα επιβίωσης, στις γιορτές υπήρχε πάντα ένα -έστω και πολύ μικρότερο-  διάλειμμα, ήταν η ευκαιρία να είναι όλοι μαζί, να χαίρονται να ξεκουράζονται. 

Έχει σημασία τα παιδιά να καταλάβουν από νωρίς το νόημα της διαχείρισης του χρόνου τους και με αυτή τη διαχείριση χρειάζεται να μπορεί πάντα να οριστεί και ο χρόνος για τον εαυτό τους.

Συνοψίζοντας:

√ Στις διακοπές, τα παιδιά κάνουν διακοπές.

√ Ξεκουράζονται.

√ Παίζουν. Επιτραπέζια. 😉

√ Κάνουν βόλτες.

√ Πάνε θέατρο.

√ Επισκέπτονται ένα μουσείο.

√ Βλέπουν φίλους.

√ Διαβάζουν εξωσχολικά βιβλία

√ Έρχονται σε επαφή με τη φύση.

√ Τα μαθαίνουμε να διαχειρίζονται το χρόνο τους, όχι μόνο για τις υποχρεώσεις τους, αλλά και τον ελεύθερο τους χρόνο.

√ Η πρώτη βδομάδα των διακοπών, είναι αφιερωμένη στην ξεκούραση και διασκέδαση των παιδιών.

√ Τη δεύτερη βδομάδα, εφ’ όσον υπάρχουν μαθήματα και ασκήσεις που πρέπει να γίνουν, μοιράζεται ο όγκος της ύλης.

√ Με πρόγραμμα και πάντα μετά από συνεννόηση γονέων και μαθητή.

√ Παρέχουμε ό,τι χρειάζεται το παιδί, για να διαβάσει ήρεμα στο οικείο, κατά προτίμηση, περιβάλλον του.

Όσο για το τι γίνεται με την επιστροφή τους στη σχολική καθημερινότητα, στα Εκπαιδευτήρια «Ο Πλάτων» πιστεύουν ότι είναι αναμενόμενη μια μικρή περίοδος προσαρμογής, όπως και απαραίτητος ο σεβασμός σε αυτή την ανάγκη των μαθητών, από γονείς και εκπαιδευτικούς.

«Στον Πλάτωνα, αντιμετωπίζουμε την επιστροφή στο σχολείο μετά τα Χριστούγεννα με όλη την προσοχή που απαιτούν οι περίοδοι προσαρμογής. Είναι μία νέα χρονιά στο ημερολόγιό μας, ένα νέο τρίμηνο, έχουμε πολλά πράγματα να μοιραστούμε από τις μέρες που δεν ειδωθήκαμε και πολλά νέα να σχεδιάσουμε ή να ανακαλύψουμε. Ξανα- ξεκινάμε, όλοι μαζί, συνειδητά και αβίαστα το ταξίδι μας στη γνώση, εντείνοντας σταδιακά τους ρυθμούς και βέβαια, φροντίζοντας να είναι η εκπαιδευτική εμπειρία κάθε μέρα και πιο συναρπαστική.»

Quote for teaching_SYL_Einstein

Καλά σκέφτηκα όλα αυτά, αλλά κάποιοι εκπαιδευτικοί κρίνουν ότι χρειάζεται να δώσουν στους μαθητές τους μεγάλο όγκο εργασιών και διαβάσματος στις διακοπές. Τι κάνουμε τότε; Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος διαχείρισης; Πόσο ρόλο παίζει η προσωπικότητα του παιδιού σε αυτό ή και η ηλικία;

«Οι γονείς πρέπει να βοηθάμε τα παιδιά στο κομμάτι της οργάνωσης. Να τους μαθαίνουμε να προγραμματίζουν τις δουλίτσες που έχουν να κάνουν από μικρή ηλικία. Λίγο κάθε μέρα είναι το σωστό, βάζοντας ένα πλάνο που το κατανοεί το παιδί, το συμφωνεί γονιός και παιδί ως προς την ώρα της ημέρας που το βολεύει και είναι σταθερό, όπως είναι και το καθημερινό διάβασμα τις περιόδους λειτουργίας του σχολείου.

Φυσικά στις ημέρες των εορτών γιορτάζουμε όλοι και δεν εργαζόμαστε ούτε διαβάζουμε, όπως επίσης και όταν είμαστε σε εκδρομή. Χαιρόμαστε τη γιορτή και την εκδρομή καθώς όπως έλεγαν και οι αρχαίοι “βίος ανεόρταστος, μακρά οδός απανδόχευτος”! 

Ανάλογα με την ηλικία έρχεται και η εργασία που έχει να γίνει και ο χρόνος που έχουμε να διαθέσουμε. Ο προγραμματισμός είναι ένα επίκτητο στοιχείο της προσωπικότητας και διδάσκεται από το περιβάλλον, ενώ παράλληλα μπορεί να αφομοιωθεί μόνο κάτω από ήρεμες συνθήκες και με το αίσθημα της σιγουριάς που προσφέρει στο παιδί προς το οργανωμένο και προβλέψιμο περιβάλλον γύρω του.»

Να σου πω κάτι; Θα ακολουθήσω τις συμβουλές τους φέτος. Ξεκάθαρα απέναντι στο παιδί μου, ξεκάθαρα και στον εαυτό μου. Γιατί κι αυτό παίζει ρόλο.

Κάτσαμε με τον Στέφανο, είδαμε το περιεχόμενο της ύλης και τον όγκο της, πάνω στην οποία ζήτησε η δασκάλα του να δουλέψει ο μαθητάκος μου και βγάλαμε πρόγραμμα. Δώσαμε τα χέρια. Μέχρι και την Πρωτοχρονιά, δε θα κάνει τίποτα από όλα αυτά. Εκτός αν το ζητήσει ο ίδιος σε καμιά αναλαμπή. Αλλά εγώ κι ο μπαμπάς του, θα τον αφήσουμε να κάνει ένα σωρό άλλα πράγματα. Μετά την Πρωτοχρονιά όμως, με ψυχραιμία, γιατί όλο και κάποια αντίσταση θα συναντήσουμε φαντάζομαι, θα διαβάσει, όσα πρέπει να διαβάσει.

Στο μεταξύ εγώ η Lara Kroft, με τέτοια σιγουριά ότι φέτος θα κυλήσει πιο «έξυπνα κι ανώδυνα» όλο αυτό, για όλη την οικογένεια, αφού ελαχιστοποίησα ένα άγχος από πάνω μου, πήρα φόρα και ενέργεια.

Ετοίμασα ένα γιορτινό επιτραπέζιο παιχνίδι! Δωρεάν -πάντα για το παρεάκι μου- και εκτυπώσιμο! 

-Collage cover_epitrapezio paixnidi

Ο Άγιος Βασίλης φέτος έγινε πολύ σοφός που λες και για βοηθούς επέλεξε κάτι απίθανες κουκουβάγιες! 😀

Μάζεψε όσες περισσότερες μπορείς, γρήγορα και σωστά, για να ξεκινήσει το ταξίδι του ο Santa! Μην αργείς! Έχει να μοιράσει τόσα δώρα. 🙂

Το έφτιαξα με πολλή αγάπη και είναι ιδανικό για να παίξει όλη η οικογένεια κάτι απλό, γρήγορο, διασκεδαστικό!

Επίσης, είναι ό,τι πρέπει για δωράκι της τελευταίας στιγμής! Σας κάλεσαν σε σπίτι με παιδιά και τα μαγαζιά είναι κλειστά; Don’t worry. Εκτύπωσε το επιτραπέζιο, κόψε, κόλλησε και βάλ’ το μέσα σε ένα πουγκάκι ή μια χριστουγεννιάτικη κάλτσα! Ή σε ένα βάζο! Έτοιμο το δωράκι.

Οι κανόνες είναι πολύ απλοί, ώστε να μπορεί να παίξει ακόμη κι ένα παιδάκι προσχολικής ηλικίας.

Όταν κάνεις το download, θα βρεις όλες τις οδηγίες και τους κανόνες. 🙂

EPITRAPEZIO SELIDA step by step syl

Όλο το αρχείο, είναι έτοιμο για download και εκτύπωση εδώ.

Φυσικά, προορίζεται μόνο για προσωπική χρήση. Δεν επιτρέπεται η αντιγραφή, η πώληση και η διανομή του. Μπορείς ελεύθερα και με μεγάλη μου χαρά, να κοινοποιήσεις το link του άρθρου σε όλο τον κόσμο που ενδιαφέρεται να το εκτυπώσει. 🙂

Άλλα freebies από το ShareYourLikes.gr, θα βρεις εδώ.

Θα πεις στους φίλους σου να μπουν να διαβάσουν αυτό το άρθρο;  Sharing is hohohomagic!